søndag den 6. januar 2013

GO GRØN SMOOTHIE

By Jeanette

Det sidste halve år, har jeg levet noget usundt, hvilke desværre også har haft sin effekt. Så en af mine målsætninger for 2013 er blandt andet, at mine levestil i forhold til mad skal ændres. Vil gerne leve sundere, og synes os at sundt mad er vildt tiltalende. Det har bare været nemmere med den nemme løsning med junk food og en klat pasta med ketchup. Men prøver mig lidt an med forskellige ting, og denne gang blev det til en smoothie der indeholder en utrolig omgang sundhed, blandt andet pga. af spirulina og hvedegræs. 


Spirulina pulver er et superfood, da det indeholder store mængder af vitaminer, antioxidanter og protein. I kan læse mere om spirulina pulver HER, hvor det forklares grundigt omkring dets mange fordele og virkninger.

Hvedegræs (Wheat Grass) er endnu et sundt tilskud af vitaminer og mineraler, som er rigt på klorofyl, der sikrer livgivende ilt og næring til dine celler. Ligeledes har hvedegræs en udrensende effekt på kroppen, hvilke ikke er værst her efter jul. I kan læse mere om hvedegræs HER

Men opskriften til 1 person er (stort glas): 
- 1 dl frossen ananas
- 1 stort æble
- 1 dl. afkølet grøn te
- lille håndfuld spinat eller ruccola
- 1 tsk. agavesirup, jeg brugte alm. lys sirup
- 1 tsk. spirulina 
- evt. halv tsk. hvedegræs, behøves ikke at komme i. 

Det hele blendes godt sammen, og derefter drikkes. Spirulina giver ikke den bedste smag, men med lidt ekstra ananas og sirup, kan man give smoothien lidt blødere smag. 


Min smoothie blev lidt ekstra mørk, da jeg kom til at putte for meget spirulina pulver i :)


Håber i bliver fristet, det er i hvert fald en god smoothie at starte dagen med. 

// Jeanette

7 kommentarer:

  1. Den opskrift må jeg afprøve en dag! Det ser meget sundt (og godt!) ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bare at prøve sig frem , helse produkterne er geniale ;)

      Slet
  2. Den ser godt nok giftig ud :D hehe
    men det lyder sundt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha jaah meget ,
      men pulveret fra hvedegræs og spirulina giver denne kraftige farve :)

      Slet
  3. Den ser godt nok sund ud. Den vil jeg prøve en dag :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er os meeeget sund, tænker man mens man drikker den og kigger på den meget grønne farve ;)

      Slet
  4. Thanks, it's so healthy - you just get so good with yourself when your drinking it ;)

    SvarSlet