onsdag den 2. januar 2013

Beauty Favorites - Hair

By Jeanette

Så vi kommet over på den anden side af nytåret, og sikke en masse mål og nytårsforsat man har fået sat sig. (gør det hvert eneste år - sjældent de holder ;) ) Men da jeg desværre ikke nåede at fået taget nogle outfits billeder fra nytårsaften, og jeg nu sidder med hovedet begravet i eksamensopgave, er der desværre ikke så meget spændende tøj at vise frem. 

Men tænkte jeg vil vise jer nogle af mine favoritter til håret. Skifter ret ofte mellem produkter, men disse fortjener en anbefaling. Synes virkelige de er gode, og ender nok os med at nogle af dem kommer til at gå igen. 


John Master Organics shampoo og balsam: er produkter jeg faldt over en dag, og tænkte at disse måtte prøves. Shampooen er en shampoo til normalt hår, som indeholder certificeret økologiske planteolier, der giver sundt, glansfuldt og flot hår. Den er også velegnet til farvet hår. Første gang man bruger denne shampoo, kan man godt blive lidt overrasket over den stærke duft af gran (jeg synes den dufter sådan ;) ) den har, men med tiden føles det som at stå en skov når man vasker sit hår. Jeg synes den er lidt besværlig at fordele, da den ikke skummer så meget når man fordeler den. Men den gør håret dejligt rent, føles det i hvert fald som ;)
Balsamen er helt fantastisk, og dufter dejligt frisk. Den er rigtig let at fordele i spidserne, og man behøver ikke at bruge så stor en mængde. Den går ind og fugter håret, så det bliver utroligt blødt og nemt at redde ud efterfølgende.

Redken Ekstremer Hårkur: en hårkur jeg har forsøgt mig med, efter jeg læste anbefaling på bloggen Rikke Krøger. Den er simpelthen SÅ god. Let at fordele, og når man har ladet den sidde i et godt stykke tid, kan man efterfølgende virkelig mærke at ens hår er blevet styrket. Det er en hårkur, der går ind og styrker meget skadet, tørt og slidt hår. Fordi jeg farver mit hår, lider det lidt skade, og derfor virker denne kur rigtig godt for mig. Bruger den en gang om ugen (vil ønske det var lidt oftere)


Klorane tørshampoo: En tørshampoo der virkelig fungere for mig. Har forsøgt mig med nogle forskellige, men denne er virkelig min favorit. Den gør sit arbejde til perfektion, og synes det holder hele dagen, når man har benyttet sig af det om morgen. Så et produkt der ikke er til at undvære når man har pandehår ;)

Redken leave-in protein treatment: er endnu et fantastisk produkt til skadet hår. Det går ind og behandler og styrker det hår som er skadet. Udover at den plejer, fungere det også som et varmebeskyttende produkt. Jeg bruger altid dette produkt i mit nyvasket og håndklæde tørt hår. Synes det giver mit hår en utrolig blødhed, og gør det meget nemmere at arbejde med.

Trevor Sorbie 18-MEA Longer hair Curl Cream: En krøllecream som i mit hår, kan frembringe krøller der er meget lidt eksisterende. Jeg har desværre ikke naturlige krøller fra naturens side, men med dette produkt kan der skabes lidt fald. Jeg bruger det ofte inden jeg skal krølle mit hår med krøllejern, samt bagefter til at kramme krøllerne op. Når jeg har brugt dette produkt, holder mine krøller hele aftenen og dagen efter. Det kan også bruges efter badet inden man enten føntørrer håret, eller lader det tørre naturligt.

Håber I kunne bruge mine tips. Jeg bliver i hvert fald altid inspireret af andres favoritter, og da jeg ofte skifter ud i mine produkter, er det altid rart at hører nogle fif ;)

// Jeanette

2 kommentarer:

  1. Tror jeg skal prøve den Redken "leave in" treatment.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan jeg godt forstå , den har i hvert fald virket godt for mig :)

      Slet